Ideamaking

IdeaMaking je vlastně takové vymýšlení dobrých nápadů za peníze. Nápadů, které dokáží propagovat firmu či její produkt takovým způsobem, že bude mít opravdu úspěch. Pokud je člověk kreativní, je schopen si za jednu ideu, tedy nápad, vydělat třeba 50 000,-. A co vlastně znamená idea, nápad v našem kontextu?

Takovouto ideou se rozumí nějaká nečekaná myšlenka, nečekaná formulace či metafora. Jednoduše pojmem „nápad“ každý rozumí něco jiného, a také něco jiného od ideamakera očekává. Může se tak stát, že se jedna idea setká se dvěma naprosto odlišnými názory. Jeden stakeholder z ní může být naprosto nadšený, druhý může vaši ideu rovnou poslat do koše. A který z nich má pravdu? V tomto odvětví je vše zcela subjektivní, takže mají pravdu oba.

Jak obchodovat s ideami?

Ideu můžete zkrátka vymyslet a snažit se ji prodat, nebo vás osloví důvěřivý a velkorysý klient, který vám důvěřuje natolik, že zaplatí dopředu třeba deset, dvacet, ale i padesát tisíc korun, abyste vymysleli něco originálního, co bude propagovat jeho produkt/firmu. Poté nastává proces ideamakingu. Ideamaker či více ideamakerů zároveň se zavře v kanceláři a vymýšlí. Vymýšlí až se z nich kouří. Ale co když na nic ohromujícího nepřijdou? I to se může stát. Nikdy totiž nevíte, kdy taková idea přijde. Samozřejmě se najdou nezkušení či nekvalitní ideamakeři, kteří vám za menší obnos donesou na stůl ideu, o které budou tvrdit, že je úžasná, ale vám tak vůbec nebude připadat. Vždy je lepší investovat do opravdu dobrého ideamakera. Zaplatíte sice více peněz, ale obdržíte kvalitu. Tito ideamakeři totiž nepřijdou s něčím ubohým. A pokud nebudou schopni vymyslet nic kloudného v termínu, budou s vámi vše konzultovat, budou se snažit a nakonec na něco opravdu přijdou.

Nápad je cenná věc

Pokud například chcete vlastnit agenturu, která bude obchodovat s ideami, musíte najmout pár lidí, kteří jsou schopni tyto nápady generovat, tedy vytvářet. Jsou to většinou mladí, kreativní a zapálení lidé. Tito lidé si sami sebe ovšem natolik cenní, že po vás budou požadovat vysoké honoráře a nebudou produkovat idey jako na běžícím páse. A vy, pokud se v daném směru byť jen trochu orientujete, jim tyto honoráře zaplatíte. Víte totiž, že kvalitní ideamaker neplácne první hloupost, na kterou přijde.

www.ideamaking.cz

idea 32


Fatal error: Call to undefined function beonepage_post_navigation() in /home/www/slevotvor.cz/domains/webov.cz/www/wp-content/themes/beonepage/single.php on line 33